Irsyadee Ft Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba Mp3
Musicaddict.com

Friday, October 15, 2010

Semalam, Hari Ini Dan Esok...

Minggu perkhemahan pun bermula. Syok betul tengok budak-budak memasang khemah di padang. Terasa baru semalam aku berada di tempat mereka...Cepat betul masa berlalu aku rasa. Namun bila berhadapan dengan dunia sebenar realiti kehidupan dalam menunggu dan menghadapi sesuatu ujian aku rasakan seperti masa dan bumi seakan tergantung
Sebenarnya, setiap apa yang kita lalui adalah saat yang indah dan sangat indah apabila cabaran dan dugaan yang kita hadapi dapat diharungi dengan berjaya. Harapnya saat aku melangkah kehadapan dan berusaha mengharungi ujian hidup ini aku akan mengingati setiap dugaan yang pernah aku tempuhi dulu dengan jayanya....
Teringat aku pepatah inggeris yang dapat aku terjemahkan disini." Kita mungkin menyalahkan takdir tapi di penghujungnya kita kena terima hakikat...(tapi sebagai umat Islam janganlah sesekali kita menyalahkan takdir)..Allah itu Maha mengetahui...

No comments:

Post a Comment